Ettevõtte ajalugu
 
SEATist on saanud tänaseks päevaks kogenud küps autotootja, kes pakub pikaajalistele väärtuslikele kogemustele tuginedes laia ja läbimõeldud mudelivalikut ning vaatab tulevikule vastu kindlustundega. SEAT kehastab Hispaania autotööstuse minevikku, olevikku ja tulevikku.

Alates sulandumisest VW kontserni on SEATist saanud silmapaistev kaubamärk. Ettevõte on enamikus sõidukiklassides esindatud tugeva ja laia mudelivalikuga, mida iseloomustab hispaaniapärane disain, tugev isikupära ja Vahemere hõng. Hiiglasliku VW kontserniga ühinemine võimaldab SEATil lõigata kasu ühisinvesteeringutest teadus- ja arendustegevusse ning avab juurdepääsu uusimatele tipptehnoloogiatele ja väärtuslikule oskusteabele mitmetes valdkondades.

Üks võtmetähtsusega sünergilisi efekte on koos välja töötatud ühised platvormid, mis aitavad sõidukite tootmiskulusid drastiliselt vähendada. Tänu kontserni ulatuslikule turundusvõrgule on SEAT oma positsioone Euroopa turgudel tublisti tugevdanud.
SEAT, olles algusest peale ekspordile suunatud, on viimastel aastatel sellesuunalist tegevust veelgi intensiivistanud.

See ei ole aga sugugi alati nii olnud, ei SEATi ega ka Hispaania riigi jaoks. Sõjajärgsel ajal, kui ettevõte loodi, oli riigi autopark armetus seisus; töötavaid tehaseid ei olnud ning isiklike transpordivajaduste rahuldamiseks kasutati mootorrattaid või mootorrattamootoritega mikroautosid, kuid neidki nappis.

Pärast mitut ebaõnnestunud katset SEATi projekt 1948. aastal valitsuse ja erainvestorite grupi ühisalgatuse tulemusena lõpuks siiski käivitus. Läbirääkimised mitme välismaise autotootjaga viisid koostööleppe sõlmimiseni Fiatiga.

Kõik see toimus täpselt kuus kümnendit tagasi, 1950. Siis tehti ajalugu.