EDU LIHTNE VALEM
Margus Pipar
Autoleht
10.10.2012


Uue Seat Toledo edu peale võib kihla vedada: see sisaldab kõike, mida pakub praegune turuliider Škoda Octavia, lisab veel portsu ruumikust ning ilusama disaini. Paraku on siiski ka paar puudust.

 

Samas tuleb just Škodalt Toledo sõsarmudel Rapid ja kumb neist kahest populaarsemaks saab, sõltub suuresti hindadest. Nagu öeldud, potentsiaali sel autopaaril igal juhul jagub, sest lihtsate võtete abil on kokku saadud väga hästi toimiv tervik.

 

Lihtsad võtted tähendavad antud juhul, et lahti on löödud Volkswageni kontserni varuosakataloog ning sealt valitud järjest järeleproovitud häid ja/või soodsaid lahendusi ning pakitud need praktilisse kesta. Auto loodi eelmise Polo/praeguse Fabia modifitseeritud platvormile ning kogu tehnikagi on teistel grupikaaslastel nähtud. Esivedrustus Golfilt, väändetalaga tagavedrustus Pololt, mootorid 1,2- ja 1,4liitrised TSI-d ja 1,6liitrised diislid, sõitjateruumis tuttavad nupud-näidikud jne. Kõik see kombineerub ka peaaegu üllatustevabaks sõiduelamuseks.

 

1,2liitrise kolmesilindrilise baasmudeliga sõita ei antud, kuid neljasilindrilised turbo-TSI-d esinevad oma tuntud headuses, koguvad kiirust nobedalt ning on kütusega kokkuhoidlikud. Sellist 1,2liitrist võibki Toledole optimaalseks pidada. Selle auto tippmootorit 1,4 TSI-d saab kombineerida ka DSG-käigukastiga. Diislid on väga säästlikud ja varustatud viiekäigulise manuaalkäigukastiga. See tähendab aga, et ülekanded on venitatud pikaks ja harjumuspäraselt käiku vahetades võib teinekord seda liiga vara teha: pöörded kukuvad alla ja jaksu jääb väheks.

Lihtne tagavedrustus laseb keresse küll mõnikord värinaid, mida hea mitmikhooblahendus väldiks, kuid üldiselt on sõit sujuv, kindel ja turvaline. Ei midagi erilist, aga igati tublil tasemel küll.


Sõitjateruumist leiab nii märkimist väärivat head, kuid paraku ka halba. Mis kõige olulisem: Toledo on seest märksa avaram, kui välise pildi järgi arvaks. Tagareas jääb ka pika juhi taha veel põlveruumi laialt, pakiruum on lausa 550liitrine. Mõõtudelt suurema – ja ennekõike laiema Octaviaga tuleb vahe sisse siis, kui kõrvuti panna istuma kolm reisijat, täiskasvanute puhul kuluks külgsuunas mõned lisasentimeetrid ära.

 

Uue Toledo kõige suurema miinusena kvalifitseerub sõitjateruumi materjalide niru kvaliteet. Proovisõiduautode armatuurlaudade ja uste suured kõvad ja klobisevad plastpinnad meenutavad aastate eest odavautodel nähtut. Mõnevõrra parandab muljet eri värvide ja mustrite kasutamine, kuid samas – sõita anti korraliku varustusega eksemplarid ning päris baasmudelid võivad seest veelgi odavamad ja koledamad olla.

 

Kui auto hind tuleb soodne, loo kirjutamise ajal polnud see veel teada, siis võib kõige sellega leppida, soovi korral lisaraha eest vajalikke lisasid juurde võtta ja ikka veel soodsalt pääseda.

 

Plussid: ruumikas, head mootorid

Miinused: viimistlusmaterjalid

Kokkuvõte: uus Toledo teeb paljut hästi: sõidab säästlikult ja kindlalt, on ruumikas ja nägus. Odav hind peegeldub paraku viimistlusmaterjalides.

 

Topauto kommentaar: "Kõigil Eestis müüdavatel Toledotel alates soodsaimast Entry mudelist hinnaga 12 990 € on põhivarustuses 4 turvapatja, turvakardinad ees ja taga, ESP, konditsioneer, CD-MP3-stereo AUX-sisendiga, eesmised elektriaknad, kesklukustus ja põhjamaade pakett (istmesoojendused, soojendusega tuuleklaasipesurid, esitulede pesurid jm). 1,2 TSI mudel kõrgemas Reference varustuses maksab
13 990 €.“